Proje Detayı
KONYA AKOM
Konya Büyükşehir Belediyesi Afet Koordinasyon Merkezi (KONYA AKOM) projemiz Konya’mızda ve diğer tüm illerde meydana gelebilecek olan afet olaylarına karşı kurulmuş kontrol, koordinasyon, bilgilendirme, sevk-idare ve raporlama merkezidir.
Konya AKOM’da planlamalar multidisipliner yaklaşımla çalışmaktadır. Bu doğrultuda birimler arasında işbirliği sağlanarak hareket edilmektedir. Bu iş birliği şu şekildedir:
AFET YÖNETİM BİLGİ SİSTEMİ (AYBİS)
Afet Koordinasyon Merkezinin etkin çalışmalar yürütmesi kapsamında; Konya Büyükşehir Belediyesi birimler, bağlı kuruluşlar ve ilçe belediye başkanlıklarının tesis, personel, araç ve ekipmanlarının sisteme işlenmesi, afet ve acil durumlarda bilgilendirme, sevk-idare ve raporlama çalışmaları yürütülmektedir.
Şehir kameraları, Elektronik Yönlendirme Levhaları, Kent Bilgi Sistemi, Konya Büyükşehir Belediyesinin sorumlu olduğu ulaşım yolları ile araç takip sistemleri, 112 Acil Çağrı Merkezi, AYDES (AFAD Afet Yönetimi Karar Destek Sistemi), Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Konya Büyükşehir Belediyesi Mobil Uygulaması Buzlanma Erken Uyarı Sistemi, Taşkın Uyarıları; Afet Yönetim Bilgi Sistemi’ne entegre edilmiştir.
AFET KOORDİNASYON ARACI
Afet Yönetimi Bilgi Sistemine (AYBİS) entegre afet bölgesinde hızlı durum tespitini yapılması, afet müdahale çalışmalarının koordine edilmesi kapsamında termal kameralı insansız hava aracının bulunduğu afet koordinasyon aracıdır.
Olay yeri drone görüntüleri AKOM aracına aktarılarak, araç üzerinden afet bilgi sistemine aktarılan görüntüler değerlendirilebilecektir.
AFET KOORDİNASYON MERKEZİ BİNASI
Fen İşleri Dairesi Başkanlığı hizmet binası içerisinde yer alan AKOM Merkezi (sarı oda) olarak aktif kullanıma hazırdır. Şehir kameraları entegre edilmiş olup, AKOM Aracı ve AYBİS sistemi aktifleştikten sonra AKOM merkezi çalışmaya başlayacaktır. Ulaşım Dairesi Başkanlığı tarafından yapılması planlanan ulaşım binasının 1. katı AKOM yeni hizmet yeri olarak kullanılması kapsamında birimler arası görüşmeler yapılmıştır.