Su Sayacınız Ve Çeşmeniz Aşırı Soğuktan Donmasın |
Konya Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü'nden (KOSKİ) yapılan açıklamada, hava sıcaklıklarının son günlerde eksilere düşmesi sebebiyle, su abonelerinin sayaçlarını, tesisatlarını ve tatlısu çeşmelerini iyi korumaları gerektiği vurgulandı. SAYAÇLARINIZI KORUYUN Su abonelerinin sayaçlarını, tesisatlarını ve tatlısu çeşmelerini iyi korumamaları halinde donma ve patlama olayları ile bunun sonucunda çeşitli sıkıntıların yaşanacağı vurgulanan açıklama şunlar belirtildi: 'Şehrimizde havaların aniden soğumaya başladığı bu günlerde abone şube yolları, su sayaçları ve iç tesisatta yer alan ana kolon boruları soğuğa karşı yalıtımlı olmadığından suyun kullanılmadığı zamanlarda donmakta ve vatandaşımız mağdur olmaktadır. Abone şube yolu, sayaç ve kolon çıkış borularının bakım, onarım ve korunması vatandaşlarımızın görevidir. Kendi mülkiyeti içinde olan su sayacı, abone şube yolu ve kolon borularının ısı yalıtım malzemeleri ile kaplanarak korunması ve suyun kullanılmadığı zamanlarda çok az miktarda açık bırakılması sonucunda borularda ortaya çıkacak donmalar önlenecektir. Donmuş olan sayaç, abone şube yolu ve kolon çıkış boruları vatandaş tarafından sıcak su dökülerek veya ateş tutarak açmaya çalışılmakta, bu da boruların çatlamasına sebep olmaktadır. Bunu önlemek için yukarıda istenen tedbirlerin yanında sıcak su dökme ve ateş tutma gibi uygulamaların yapılmaması gerekmektedir.' TATLISU ÇEŞMELERİ DONMASIN Tatlısu çeşmelerinin de vatandaşlar tarafından soğuktan korunması gerektiği vurgulanan açıklamada, 'Şehrimize özgü bir hizmet olan tatlı su hizmeti de yine havaların soğuk olması nedeniyle musluk ve borularının donması sonucu aksamakta ve donma sonucunda patlayan musluk ve su borusu sebebiyle maddi hasar ortaya çıkmaktadır. Vatandaşlarımızdan isteğimiz, tatlı su çeşmelerinden ihtiyaçlarını gördükten sonra, muslukları bir miktar açık bırakmaları veya tamamen kapatmamalarıdır. Bahsi geçen tedbirlerin alınmaması sonucunda, şehrin tamamına hizmet veren arıza ekiplerimiz asli görevlerini yerine getirmekte zorlanmakta ve su arızalarına zaman zaman müdahale etmekte gecikmektedirler' denildi. Sayaç donması karşısında su abonelerinin sayaçlarına herhangi bir müdahalede bulunmadan, abone numaraları ile birlikte "ALO 185" telefon hattından KOSKİ'ye sorunlarını iletmeleri gerekiyor. Ana Sayfa |