Konya'nın Yabancı Yatırımları Nasıl Çekeceği Tartışıldı

Konya Büyükşehir Belediyesi, Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası ile Köln Belediyesi'nin birlikte düzenledikleri 'Konya ve Köln Olanaklar, Şanslar ve Gelecek Perspektifleri' isimli açık oturumda Konya'nın yatırım fırsatları ve imajı konuşuldu.

KONYA, YABANCI YATIRIMCILARA HAZIR

Mevlana Kültür Merkezi Sultan Veled Salonu'nda gerçekleştirilen açık oturum öncesi açış konuşması yapan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, Türkiye'nin Avrupa Birliği (AB) sürecinde en önemli şehirlerden biri olan Konya'nın yerel yöneticiler ve sivil toplum kuruluşlarının katkıları ile gerçekleştirdiği gelişmelerin AB sürecine katkı yaptığını ifade etti. Konya'nın yabancı yatırımcılar için önemli bir cazibe merkezi haline getirilmesi için çeşitli altyapı imkanları tanındığını ve destekler verildiğini kaydeden Başkan Akyürek, 'Türkiye tarımsal üretiminin yüzde 20'sini karşılayan, organik tarım ve hayvancılık alanında imkanlar sunan, yetişmiş insan gücü, Türkiye'nin en büyük üniversitesine sahip olması, Türkiye'nin en sağlıklı gelişen sanayisi, Büyükşehirler arasında en planlı yapılaşması, gecekondusu olmaması, altyapıda en üst noktalara gelmesi, belediyecilik hizmetlerinde hep en önde olması Konya'nın en büyük artılarıdır. Barışçı insan yapısı ile suç oranları en düşük şehir olan Konya, gelecek yabancı yatırımcıları karşılamaya hazırdır' dedi. Şehrin tanıtımının kısa bir süreç olmadığını kaydeden Başkan Akyürek, belediye olarak yurtdışında birçok toplatıya ve tanıtıma katılarak önemli çalışmalar yaptıklarını, bunların meyvelerinin de kısa sürede alınacağını söyledi.

KONYA, AVRUPA'YA AÇILIYOR

Açış konuşmasının ardından, başkanlığını Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Kemal Şahin'in yaptığı açık oturuma geçildi. Davetleri nedeniyle Başkan Akyürek'e teşekkür ederek konuşmasına başlayan Kemal Şahin, Konya'nın mevcut potansiyeli ile dışa açılmak istediğini, kendilerinin de Konyalı olarak buna destek vereceklerini söyledi. Amaçlarının Konya'nın gelişmesinin yanında Türkiye'nin AB üyeliğine destek vermek olduğunu kaydeden Şahin, 'AB yolunda en önemli illerimiz Anadolu'dakilerdir. Yabancılar zaten Marmara ve Ege'yi AB'ye almaya hazırlar. Onların tedirginlikleri Anadolu. Bunun için bölgeler arası diyaloğa geçmek zorundayız. Konya'ya yakın zamanda yatırımlar gelecek. Tamam. Ama onları burada tutabilecek miyiz' Bir yabancı buradaki sosyal hayatı yeterli bulacak mı' Bunlara cevap aramamız gerekir. Konya'nın dışa açılması birçok şeyi değiştirecek. Ama, birisine bir şey anlatmak için önce biz onları anlayacağız' dedi. Yaptıkları temaslarda Konya ile Köln şehirlerinin bir araya gelerek ortak çalışmalar yapması konusunda prensip kararı alındığını, bunun iki taraf için de menfi olacağını ifade eden Şahin, bu işbirliği çerçevesinde Konya'daki refah seviyesinin artacağını, yeni yatırımlar geleceğini vurguladı. Mart ya da Nisan ayında Köln'de Köln-Konya Ekonomik Buluşması düzenleyerek her iki ülkeden de işadamlarını ağırlamaya karar verdiklerini anlatan Şahin, ayrıca bir de Stutgart çıkarması yapmayı düşündüklerini kaydetti. Konya'nın dışarıda ciddi bir imaj sorunu olduğunu hatırlatan Kemal Şahin, bunun önüne geçilmesi için çeşitli tanıtım faaliyetlerinin önemine değindi. Şahin, Anadolu'nun Avrupa ile yeni hatlar kurmasının Avrupalı'nın Türkiye'ye karşı önyargısının önüne geçeceğini de sözlerine ekledi.

EN BÜYÜK SORUNUMUZ TANITIM EKSİKLİĞİ

Konya Sanayi Odası Başkanı (KSO) Tahir Büyükhelvacıgil, Konya sanayisinin 16 yılda geldiği noktanın önemine dikkat çekerek, 27 farklı sektörde faaliyet gösteren sanayimizin Türkiye'nin lokomotifi olduğunu vurguladı.

Köln Belediyesi Ekonomi Daire Başkanı Dr. Norbert Walter Borjans da, Köln ile Konya'nın karşılıklı elde edeceği fırsatların bulunması gerektiğini kaydederek, Konya'yı görünce birçok fırsatlar yakalanabileceğini gördüğünü söyledi. Daha önce Konya'nın nerede olduğunu bile bilmediğini anlatan Borjans, 'Buraya gelince hiç beklemediğim bir şehirle karşılaştım. Bu kadar nüfusun olduğu, büyük bir üniversiteye ve sanayiye sahip bir ilin mutlaka tanıtılması lazım. Bunun için ekonomik gelişmelere gerek yok. Elinizde bulunan Mevlana gibi bir değeri de tanıtım için kullanabilirsiniz' dedi.

Oturuma Stutgart'tan katılan yatırım uzmanı Dr. Ahmet Ertekin ise, Konya'nın sadece Mevlana ve toprak yapısının büyüklüğü ile tanındığını, ancak gezilip görülünce birçok alanda lider olduğunun anlaşıldığını vurgulayarak, tanıtım problemine değindi. Ertekin, bir an önce Türkiye içinde ve dışında önemli bir tanıtım atağı yapılması gerektiğini anlattı.

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Konya Şube Başkanı Selçuk Öztürk de, Marmara bölgesinde tüm yatırımları çeken 'Altın Üçgen'in artık yatırımlara doyduğunu, Konya'nın hazır altyapısı ve fırsatları ile daha cazip hale geldiğini ifade etti.

Konya Ticaret Odası (KTO) Başkan Vekili Seyit Karaca, Türkiye'den 2 bin 384 Alman yatırımcının bulunduğunu, bu yatırımlardan Konya'nın da üzerine düşen payı alması gerektiğini belirtti.

Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri Süha Işık da, toplantının her iki ülke için de heyecan verici bir başlangıç olduğunu vurgulayarak, kendilerine üye olan KTO ve KSO ile artık daha yakın ilişkiler kuracaklarını söyledi.

Açık oturum, daha sonra soru-cevap şeklinde devam etti.


Ana Sayfa