Kamulaştırma Şube Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumlulukları 

a) Kamu yararının gerektirdiği hallerde 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu ayrıca 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu ve 6360 Sayılı Kanun kapsamında Belediyemizce gerçekleştirilecek hizmetlerde kullanılmak üzere, gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerinin mülkiyetinde bulunan taşınmaz malların, Belediyemizce kamulaştırılması, satın alınması veya trampa edilmesi işlemlerini, bu işlemler dâhilindeki tüm taşınmazların değerlemesinin yapılmasını, taşınmaz malın ve irtifak hakkının Belediyemiz adına tescilini, kullanılmayan taşınmazın geri alınmasını, idareler arasında taşınmaz malların devir işlemlerini, karşılıklı hak ve yükümlülükler ile bunlara dayalı uyuşmazlıkların çözüm usul ve yöntemlerini kapsar. 

b) Kamu kurum ve kuruluşlarından, tüzel kişiliklerden ve vatandaşlardan Müdürlüğümüze gelen taleplere, ilgili mevzuatlar kapsamında cevap vermek, gerekli işlemlerin yürütülmesini sağlamak ve neticelendirmek. 

c) Belediyemiz taşınmazlarının devredilmesinde, trampaya konu edilmesinde ayrıca Belediyemizce gerçekleştirilecek olan kamulaştırma ve satın almalarda ilgili taşınmazın tahmini bedelini tespit etmek üzere Kıymet Takdir Komisyonlarını, ayrıca Kıymet Takdir Komisyonu tarafından belirlenen tahmini bedel üzerinden kamulaştırma, satın alma ve trampa etme işlemlerini sonuçlandırmak kapsamında Uzlaşma Komisyonlarını oluşturmak üzere Belediye Encümenine teklif sunmak. 

ç) Belediyemizce gerçekleştirilecek gayrimenkullerin devrini içeren işlemlerde Değerlemeye esas fiyat soruşturmalarının yürütülmesi, Belediyemizin müdahil olduğu, gayrimenkule ilişkin davalara sunulan bilirkişi raporlarının incelenmesi ve bunlara mütalaa hazırlanması. 

d) Kamulaştırılacak alanın sınırlarının kesin tespiti, her türlü pafta, plan ve mülkiyet haritalarını oluşturmak veya temin etmek, kamulaştırmaya konu taşınmazların arazi ve adres tespitlerinin yapılmasını, kamulaştırılacak alanların tapu kayıtlarının çıkarılmasını ve planların incelenmesini, gerekiyorsa parsel çaplarının temin edilmesini sağlamak. 

e) Kamulaştırılacak arsa, arazi ve tesisler için Encümen Kararı alınmasını, gerektiği hallerde kamu yararıiçin Valilik Makamının onay sürecini takip ederek neticelendirmek, alınan Encümen Kararı gereğince tapu kütüğüne şerh koydurmak. 

f) Kamulaştırma veya satın almaya konu edilecek taşınmaz maliklerinin isim ve adreslerini tespit etmek, tebligata esas belgeleri hazırlamak ve mevzuata uygun olarak muhataplara ulaşmasını temin etmek, gönderilen tebligatlar neticesinde uzlaşmak üzere Belediyemize müracaat edenlerin iş ve işlemlerini uzlaşma komisyonu nezdinde organize ve takip etmek. 

g) Kamulaştırılan veya satın alınan taşınmazların tapuda Belediye adına tescilinin, kamu adına gerekli terklerin yapılmasının sağlanması ve sonucunun ilgili birimlere bildirilmesinin sevk ve idaresini sağlamak. 

ğ) Uzlaşma sağlanmadığı takdirde bedel tespit ve tescil davası açılmasını ayrıca kamulaştırma ile ilgili olarak Belediyemiz aleyhine açılan davaları Hukuk Müşavirliği ile koordineli olarak takip etmek ve neticelendirmek. 

h) Uzlaşılmış olan bedellerin ödenmek üzere tahakkuka bağlanmasını sağlamak, devam eden bedel artırma davalarıyla ilgili yazışmaları takip etmek ve sonuçlanan davaların tahakkukunun hazırlanarak Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığına iletilmesini sağlamak. 

ı) Belediyemiz adına tescil olan taşınmazların takibinin yapılması, tahliyesi veya yıkılması gereken yapıların tutanaklarının hazırlanarak tahliye ve yıkım çalışmalarının gerçekleştirilmesi için gerekli işlemlerin başlatılması, takibi, sevk ve idaresi. 

i) Kamulaştırmayla ilgili her türlü belgenin düzenli bir şekilde dosyalanarak muhafazasını sağlamak. 

j) Belediyemizce gerçekleştirilecek hizmetler adına diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları ile protokol hazırlamak, sözleşme hazırlamak veya Belediyemiz birimlerince imzalanan protokol veya idari sözleşmelerde yer alan koşulların yerine getirilmesi konusunda ilgili birimlerle koordinasyonu ve iş takibini sağlamak. 

k) Müdürlüğümüzce yapılacak tüm çalışmalarda ihtiyaç duyulduğu takdirde, her türlü danışmanlık ve hizmet gereksinimlerinin ayrıca mal edinimlerinin veya kiralanmasının ilgili mevzuatlar kapsamında karşılanmasını sağlamak. 

l) Şube Müdürlüğünün çalışma konuları ile ilgili yeni çıkan mevzuatı takip etmek, bu konuda personelin bilgilendirilmesini ve eğitimini sağlamak, ayrıca personelin mevzuat ve yazılım konusunda kişisel ve teknik gelişimini sağlamak amacıyla; araştırmalar yapmak ve bu amaçla ilgili kamu kurumları, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, özel şirketler ve Belediye İştirakleri ile irtibatı sağlayarak işbirliği yapmak. 

m) Müdürlük çalışmalarına ait stratejik plan, yatırım programı, brifing raporu, faaliyet raporu ve performans bilgilerini hazırlamak. 

n) Daire Başkanlığı ve Başkanlık Makamı tarafından verilecek diğer benzer görevleri ifa etmek.