

Mevlana Kalkınma Ajansı (MEVKA) ile Konya Sanayi Odası (KSO) işbirliğiyle Otomotivin Geleceği ve Cazibe Merkezi Konya konulu panel düzenlendi.
Panelin açılışında konuşan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, ülke olarak geçtiğimiz yüzyılda yaşanılan olumsuz süreçler nedeniyle bazı alanlarda teşebbüse geçilmesinin geciktiğini belirterek, otomotiv sektörünün de bunlardan birisi olduğunu ifade etti. Bugün Türkiyenin otomotiv sektörü alanında birçok açıdan mesafe aldığını kaydeden Başkan Akyürek, Yine de kendi markasıyla Türkiye patentli bir otomobil üretimimiz yoktu. Hükümetimizin, iş adamlarımızın, Odalar Birliğinin de koordinasyonuyla bu alanda yeni bir oluşumla ortaya çıkmaları hepimizi heyecanlandırdı. Yerli otomobil bir an önce yollara çıksa da belediyeler, kamu kuruluşları olarak gururla yerli otomobile binsek dedi.
KONYA SANAYİSİYLE GURUR DUYUYORUZ
Konyanın yerel gündeminde yerli otomobil konusunun yıllardır olduğunu kaydeden Başkan Akyürek, Konya sanayisiyle gurur duyduklarını söyleyerek, geçmişte tarımsal üretim merkezi olan Konyanın tarımsal ürünlerin yanında üretim çeşitliliğiyle de büyük bir sanayi şehri haline geldiğini dile getirdi. Başkan Akyürek, Bu Konyamız adına gurur verici bir hadisedir. Konyanın bugün geldiği noktada üretim seviyesinde, refah seviyesinde, gelişmişlik düzeyinde sanayi sektörünün büyük bir payı var. Belki ihracat rakamlarımız daha da fazla olmalı ama dünden bugüne gelişme trendiyle büyük umutlar vadetmekte. Üretim çeşitliliğimiz içinde en büyük kümelenme tarım makinalarının yanında otomotiv yan sanayinde olduğunu görüyoruz. Bugün otomotiv yan sanayisinde üretim yapan firmalar dünyanın birçok ülkesine ihracat yapıyor. Birçok önemli markaların üretme sürecini devam ettiriyor. Bu da Konyanın otomotiv yatırımları açısından ciddi bir altyapıyı oluşturuyor diye konuştu.
PAYDAŞLARDAN BİRİ OLMAK İSTİYORUZ
Yerli otomobil üretiminde Konya olarak paydaşlardan biri olmak istediklerini ifade eden Başkan Akyürek, yerli otomobilin neden Konyada üretilmesi gerektiğini şu sözlerle sıraladı: Arazi olarak uygun ve güvenli arazi yapısının bulunması, depremsellikten uzak bir bölge olması, 4 üniversitesiyle yetişmiş insan gücümüzün gittikçe daha güçlü bir şekilde ortaya çıkması, Hz. Mevlana felsefesinin getirdiği bir hoşgörü iklimi ve şehirleşme açısından da birçok imkana sahip olması, gelecek yerli ve yabancı misafirlerin yaşamasına uygun ortamın oluşması, kurum ve kuruluşlarımızın her türlü kolaylığı gösterecek olması gibi faktörler Konyanın avantajlarını oluşturuyor. Ayrıca sanayi ve üretim sektörünün ve Türkiyedeki yatırımların büyük bir çoğunluğunun Marmara Bölgesinde sıkışmış olması stratejik açıdan da yatırımların başka bölgelere kaydırılmasını ve bölgesel çeşitliliğin oluşturulmasını adeta zaruri kılıyor. Konya olarak böyle büyük bir yatırıma tüm kurum ve kuruluşlarımızla ev sahipliği yapmaktan büyük bir gurur duyarız. Böyle büyük bir yatırımı Konyaya davet ediyoruz.
YAPILAN ÇALIŞMALAR MEYVELERİNİ VERMEYE BAŞLADI
MEVKA Genel Sekreter Vekili Savaş Ülger, Gerek ülkemizin gerek şehrimizin özellikle son 15 yılda AR-GE, teknoloji ve mühendislik alanında yaptığı çalışmalar meyvelerini vermeye başlamış ve bunun sonucunda otomotiv yan sanayimiz ulaştığı üretim yetenekleri sayesinde ülkemizde üretim yapılan araçlar için gerekli olan yedek parçaların yüzde 85ini karşılayacak düzeye erişmiş ve katma değeri yüksek ürünler üreterek otomotivde dünya devlerine parça üretir hale gelmiştir. Geniş yelpazedeki üretim altyapısı ARGE ve teknoloji yatırımları, yetişmiş insan gücü, lojistik üstünlüğü, merkezi konumda yer alması gibi özellikleri göz önünde bulundurulduğunda şehrimiz yerli otomobilin üretileceği şehirlerarasında bir adım öne çıkmaktadır şeklinde konuştu.
AJANS OLARAK OTOMOTİV SEKTÖRÜNE ÇOK ÖNEM VERİYORUZ
Türkiye Yatırım, Destek ve Tanıtım Ajansı Yatırımcı Hizmetleri Daire Başkanı Mustafa Rumeli, ajans olarak otomotiv sektörüne çok önem verdiklerini kaydederek, Ajansımızda otomotiv sektörünü öncelikli sektör olarak ele alıyoruz. Otomotiv sektöründeki yatırımları artırmak ve ülkemizi bir cazibe merkezi kılmak için önemli çalışmalar yürütüyoruz. Sektörün sorunlarını gidermek, önündeki taşları kaldırmak için, sektörün global anlamda başarılı ve rekabetçi olması için sektörle daha çok el ele çalışmamız, işbirliğimizi ve koordinasyonumuzu da artırmamız gerekiyor dedi.
KONYA BU PROJEYE YILLAR ÖNCESİNDEN HAZIRLANIYOR
Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükcü ise, Ülkemiz bu projeyi gerçekleştirdiği zaman sadece otomobil üretmiş olmuyor bunun ötesinde bir eşiği daha aşmış oluyor. Otomotiv sektörü çok sürükleyici, çok kapsayıcı bir sektör. Türkiyenin bu konuda atacağı adım Türkiyenin endüstrisini toptan dönüştürecek ve bu endüstrinin teknolojik yeteneğini geliştirecek çok önemli lokomotif bir sektör. Dolayısıyla bu otomobilin üretilip yollara çıkması Türkiyenin teknoloji birikiminin, yenilik ve tasarım kabiliyetinin sürdürülebilir bir şekilde de artması açısından çok önemli. Konya bu projeye bugün hazırlanıyor değil. Konya bu projeye yıllar öncesinden hazırlanıyor. Biz bu konferanslarda otomotiv sektörünün geleceğini, gelecekte yürüdüğü yeri ve Konyanın bu sektörün geleceğine hazırlanmasının altyapısının oluşmasını sürdürüyoruz diye konuştu.
Konuşmaların ardından moderatörlüğünü Otomotiv Sanayi Derneği Genel Sekreteri Osman Severin yaptığı Otomotivin Geleceği ve Cazibe Merkezi Konya konulu panele geçildi.
Panele Kıraça Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jan Nahum, Türkiye Yatırım, Destek ve Tanıtım Ajansından Kağan Yıldırım, Frost and Sullivan Danışmanlık Firması Türkiye Direktörü Melih Nalcıoğlu ve Sistem Global Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Karslıoğlu katıldı.