Elektronik Yönlendirme ve Bilgilendirme Ekranları Hayatı Kolaylaştırıyor

Elektronik Yönlendirme ve Bilgilendirme Ekranları Hayatı Kolaylaştırıyor

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından şehir merkezinde 55 noktada hayata geçirilen elektronik yönlendirme ve bilgilendirme ekranları vatandaşların hayatını kolaylaştırıyor.

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından şehir merkezinde hayata geçirilen elektronik yönlendirme ve bilgilendirme ekranları iki nokta arasında ortalama varış süreleri, yol durumu, bilgilendirme, otopark yönlendirme, kaza ve ulaşım durumları ile ilgili anlak bilgilendirme yapıyor.

Sistemin kullanıcılar tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı’ndan yapılan açıklama şu şekilde:

“Elektronik yönlendirme ve bilgilendirme ekranları; şehirlerarası ve şehir içi yönlendirmeler, yol güzergâhındaki çekim noktalarına olan anlık seyahat sürelerinin gösterilmesi ile trafiğin akışını ve güvenliğini etkileyen yoğun trafik, yol çalışması, trafik kazası ve yol durumları konularında sürücülere anlık bilgi verilerek trafik güvenliğini ve konforunu artırmak amacıyla tesis edilmiştir.

Sistem, 88 adet ortalama seyahat süresi tespit sensörü, 55 adet elektronik led ekran, 55 adet kamera ve bunların bileşenleri ile merkezi trafik yönetim yazılımından oluşmaktadır.

Seyahat Süresi Nasıl Belirleniyor?

Kullandığımız bluetooth tabanlı sensörler, en az 2 noktadan geçen araçlardaki bluetooth özellikli cihazları tespit ederek eşleştirmektedir. Tespit edilen araçlar üzerinden ortalama seyahat süresi hesaplanmaktadır. Yani bulunduğunuz rotada sizden hemen önce yolculuk yapan araçların ortalama seyahat süreleri ekranlarda gösterilmektedir.

Şekil-1 Sensör Çalışma Mantığı

Sensörlerden gelen veriler kullanılarak oluşturulan rotaların seyahat süreleri hesaplanmakta ve süreler, yoğunluğa göre (yeşil-akıcı, sarı-yoğun, kırmızı-çok yoğun) olacak şekilde renklendirilmektedir.

Şekil-2 Örnek Ekran Görüntüsü

Rota Nasıl Oluşturuluyor?

Başlangıç ve varış noktası arasındaki rotada, ardışık sensörler arası elde edilen süreler birleştirilerek varış noktasına ne kadar sürede erişileceği ortaya çıkmaktadır.

Şekil-3 Rota Ekran Görüntüsü

Kullanım Senaryoları Nelerdir?

1- Yönlendirme ve seyahat süresi

Şekil-4

2- Otopark yönlendirme ve anlık kapasitenin gösterimi

Bu sistemle merkezdeki belli bir kapasitenin üstündeki açık ve kapalı otoparkların yönlendirilmesi ve anlık olarak boş peron sayısı gösterilmektedir.

Şekil-5

3- Trafik Olay ve Durumları

Şekil-6

Şekil-7

Şekil-8

Konya’da; şehir merkezi, çevre yolları, alt-üst geçitler, köprülü ve sinyalize kavşaklar ile yayalaştırılmış alanlar Konya Büyükşehir Belediyesi Trafik Kontrol Merkezi tarafından yüzlerce kamera ile izlenmekte, sensörlerden gelen veri akışıyla canlı olarak takip edilmektedir. Planlanan veya anlık gelişen trafik olayları, DMS ekranları aracılığı ile sürücülere gösterilmekte, dolayısıyla trafik konforu ve seyir güvenliği en üst seviyeye çıkarılmaktadır.”

Basın Kuruluşları için;