Başkan Akyürek: 'Konya Misyonu Olan Bir Şehir.' |
Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından Belediyecilikte Model Şehir Konya ve Markalaşma konulu panel düzenlendi. PANEL KONYAYA KATKI YAPACAK Büyükşehir Belediyesi Mevlana Kültür Merkezindeki panelin açış konuşmasını yapan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, panelin marka şehir konusunda Konyaya büyük katkı yapacağını söyledi. Konyada markalaşma konusunun tartışılmasının son derece önemli olduğunu kaydeden Başkan Akyürek, Çatalhüyük kazıları, Alaaddin Tepesinde yapılan kazılar, Konya bölgesinde bulunan 400den fazla Neolitik dönemden günümüze gelen şehir yerleşimleri Konyanın çok önemli bir şehircilik geçmişi olduğunu, sosyal genetik yoluyla bu şehircilik geçmişini günümüze taşıyabileceğini biliyoruz. Panel bu çalışmalara katkı yapacaktır dedi. PANEL, KONYANIN ÖNÜNÜ AÇACAK AK Parti Konya Milletvekili İlhan Yerlikaya, Konyanın her anlamıyla bir marka; tarihi geçmişi ve derinliği olan bir şehir olduğunu belirterek, bu tür toplantıların belediyecilikte de marka olma yolunda ilerleyen Konyanın önünü açacağını vurguladı. AK Parti Konya Milletvekili Cem Zorlu, hizmette yerelde markalaşmanın gerçekleştiğini belirterek, panel nedeniyle teşekkür etti. KONYA BAMBAŞKA BİR YERE GİDİYOR Konuşmaların ardından Belediyecilikte Model Şehir Konya ve Markalaşma konulu panele geçildi. Panelin moderatörlüğünü yapan Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hüseyin Altunbaş, Konyanın bu tür panellere alıştığını, markalaşmayı üstüne yakışır hale getirdiğini vurgulayarak, Konyanın, artık markalaşmaya diğer illerden farklı baktığını söyledi. Bunun öncülüğünü Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek ve diğer yöneticilerin yaptığını kaydeden Altunbaş, Konya bambaşka bir yere gidiyor, biz de bunlara şahitlik yapıyoruz diye konuştu. KONYANIN İYİ ANLATILMASI GEREKİYOR Panelde üniversitedeki yeni öğrencilerden edindiği izlenimleri de anlatan Altunbaş, Konyaya daha önce gelmeyenlerin şehre karşı ön yargılı olduğunu, Konyanın en güzel şekilde anlatılması ve tanıtılması gerektiğini dile getirdi. KONYA MİSYONU OLAN BİR ŞEHİRDİR Panelde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek ise, bazı şehirlerin söyleyecek sözü olduğunu belirterek, şöyle konuştu: Bazı şehirlerin farklı bir sosyal genetiği vardır, farklı bir mirası temsil eder. Bunlara misyonu olan şehir denebilir. Konya bu yönüyle misyonu olan, farklı bir şehirdir. Konya bölgesinin sosyal genetik olarak üretim geleneğine sahip olduğunu hatırlatan ve bunun günümüzde de devam ettiğini kaydeden Başkan Akyürek, Bu, tarım toplumundan bu yana devam eden bir gelenektir. Şu anda Konyada 100den fazla sektörde üretim vardır. Belki küresel firmalar haline gelinememiştir ama Türkiyede en fazla KOBİ Konyadadır. Bu tesadüfi değildir. Toplam ihracat yapan şehir sıralamasında 5. sıradadır dedi. YENİ VE GÜÇLÜ ŞEHİRLERE İHTİYAÇ VAR Şehircilik geleneği konusunda da Türkiyenin en planlı yapılaşmış şehirlerinin başında Konyanın geldiğini anlatan Başkan Akyürek, Bu da Türkiye için bir ihtiyaçtır. Türkiyeyi sadece birkaç şehirden ibaret bırakmamak gerekiyor. Model şehirler, öncü şehirler olması gerekiyor. Türkiyenin yeni ve güçlü şehirlere ihtiyacı vardır diye konuştu. Panelde, Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan, Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu, C2A Reklam Ajansı Başkanı Ergün Erdem, Genna Reklam Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Selim Tuncer de Belediyecilikte Model Şehir Konya ve Markalaşma konusunda görüşlerini dile getirdiler. Panele Mevlana Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bahattin Adam, Necmettin Erbakan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Şeker, öğretim üyeleri, öğrenciler ve çok sayıda davetli izledi. Ana Sayfa |