“Konya, Kent Hizmetleri Açısından Türkiye’nin En Başarılı İli”

“Konya, Kent Hizmetleri Açısından Türkiye’nin En Başarılı İli”

Konya Büyükşehir Belediyesi Sosyal Araştırmalar Merkezi Müdürlüğü tarafından organize edilen Türkiye’de Konya İmajı Araştırmalarından ikincisi medya Çevresi Kalitatif toplantısı İstanbul’da yapıldı.

Dedeman Otel’de gerçekleşen ve oturum başkanlığını İstanbul Üniversitesi İletişim Fatültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Edibe Sözen’in yaptığı programa Gazeteci Yazar Gila Benmayor, Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr Haluk Şahin, Sanatçı- Eleştirmen Atilla Dorsay, Tv 8 Genel Yayın Koordinatörü Süha Uyar, Gazeteci Yazar Zeynep Aksoy, Gazeteci Yazar Doç. Dr Osman Özsoy katıldı.

Programda ilk olarak sözü alan Prof. Dr. Haluk Şahin, kendisinin de bir Konyalı olduğunu belirterek başladığı konuşmasında Konya’nın kent hizmetleri açısından Türkiye’nin en başarılı ili olmasına rağmen bunu yeterince ulusal medyada yansıtamadığını dile getirdi. ABD’de en çok okunan eserin Mesnevi olduğunu kaydeden Şahin, Konya’nın yurt içinde olduğu gibi yurt dışında da tanıtımlarının yetersiz olduğunu ifade ederek, yeterli tanıtımlarla birilikte Kapadokya ve Antalya’ya gelen turistlere Konya’nın uğrak noktası olacağını söyledi.

Konya’nın Anadolu Selçuklularına 231 sene başkentlik yapan bir memleket olduğunu kaydeden Doç. Dr. Osman Özsoy, Muhittin Arabi, Nasrettin Hoca, Mevlana gibi isimlerin ön plana çıkarılması gerektiğini bildirirken “Nasrettin Hoca Noel Baba gibi ünlendirilmeli” şeklinde konuştu.

Türkiye’nin hiç gecekondusu olmayan tek şehrinin Konya olduğuna dikkat çeken Eleştirmen Atilla Dorsay ise Konya’nın geniş caddeleri ile Avrupai bir kent görünümünde olduğunu kaydederek, Konya’nın uygun altyapısı ile çok parlak bir geleceğinin olduğunu ifade etti.

Konya’nın turizm kaynaklarına dikkat çeken turizmci Süha Uyar, Tuz gölü, yaban koyunu gibi unsurların ön plana çıkarılması gerektiğini bildirirken, Mevlana Müzesi’nin yeterince bakımlı olmadığını belirtti. Konya’nın tarihi ipek yolunun başkentlerinden birisi olduğunu dile getiren Uyar, Çin, Türkmenistan, Azerbaycan, İran ile birlikte ipek yolu fuarının Konya’da açılması gerektiğini söyledi.

Gila Benmayer ise Konya denince sadece Mevlana ve Çatalhöyük akla geliyorsa bu da gösteriyor ki Konya kendini yeterince tanıtamamış. Konya turizm fuarlarında kendi standını açarak tanıtım yapması gerekir şeklinde konuştu.

Öte yandan Sosyal Araştırmalar Merkezi tarafından 23 ilde gerçekleştirilen Türkiye’de Konya İmajı araştırmasının sonuçlarının önümüzdeki günlerde kamuoyuna açıklanacağı belirtildi.

Basın Kuruluşları için;