News
Konya Dijital Ortama Taşınıyor
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, muhtarlara dağıtılan bilgisayarlar aracılığıyla şehir ile ilgili sosyal bilgileri toplamaya 2005 yılının ilk çeyreğinde başlayacaklarını bildirdi.
Şehir ile ilgili çeşitli bilgilerin on-line olarak web aracılığıyla kamuoyuna duyurulacağını da belirten Başkan Akyürek, tüm kamu kurum ve kuruluşlarının oluşturulacak dijital platformdan yararlanabileceklerini açıkladı.
Başkan Akyürek, 'Muhtarlara bilgisayarların dağıtımı şehir ile ilgili bilgilerin tek merkezde toplanması yönündeki projemizin sadece ilk adımını oluşturuyor. Muhtarlarımızı bilgisayar hususunda hizmet verecek düzeyde eğitime tabi tutulmaktadırlar. Bilgi İşlem ve Trafik Hizmetleri Daire Başkanlığımız eğitimle ilgili çalışmalarını sürdürmektedir. İhtiyaç duyan muhtarlarımıza bilgisayar eğitimleri 2005 yılında da sürdürülecektir. Avrupa ülkelerinde uygulanan ve insanların yaşamlarını kolaylaştıran merkezi bilgi işlem sisteminin Şehrimizde hedeflediğimiz düzeyde gerçekleşmesi için yürüttüğümüz bu çalışmanın sonunda şehir ve şehirde yaşayanlarla ilgili tüm bilgilere tek merkezde ve çok kısa sürede ulaşabileceğiz. Muhtarlarımıza yönelik yaptırılan program aracılığıyla toplana bilgiler mutat olarak alınarak belediyemizde oluşturulan ana bilgisayara taşınacaktır. İhtiyaç duyan tüm resmi kurumlara şehirle ilgili bilgilere ulaşma imkânı tanınacaktır. Yapılan çalışma; şu anda hazırlık aşamasında olan 'Kent bilgi Sistemi'ne de temel teşkil edecektir. Konya, uygulamayla Türkiye'de şehri dijital ortama taşıyan ilk kent olacaktır. Diğer şehirlere de örnek olacağına inandığımız uygulamayla hem bürokrasi asgariye indirilecek, hem de vatandaşlardan istenen çeşitli evraklar hususunda da tasarruf sağlanmış olacaktır' dedi.
Muhtar otomasyon programı ile;
- İşlemlerin hızlandırılması
- Bilgilerin dijital ortamda ( veri tabanında) tutulması
- Bilgi girişlerinde standart oluşturulması ve korunması
- Kent Bilgi Sistemine sosyal bilgilerin temin edilmesi
- Tasarruf sağlanması
- Nüfus sayımının dijital ortamda tüm bilgileri içerecek şekilde gerçekleştirilmesi
- Seçmen sayılarının ve bulundukları ikametgah adreslerinin YSK'na hızlı ve doğru şekilde iletilmesi
- Nüfus hareketlerinin takip edilmesi
- Konut hareketlerinin takip edilmesi
- Mülkiyet hareketlerinin takip edilmesi
- Şehir içi ulaşımın düzenlenmesi ( Nüfus yoğunluklarına göre)
gibi konularda bilgi edinme hedefleniyor.