KAVŞAK DÜZENLEMELERİ TAMAMLANIYOR

KAVŞAK DÜZENLEMELERİ TAMAMLANIYOR

Kent içi ulaşımı rahatlatmak amacıyla başlatılan kavşak düzenleme çalışmaları devam ediyor. Büyükşehir Belediyesi ?Master Ulaşım Planı? kapsamında 4 ay önce başlattığı çalışmaların büyük bir bölümünü tamamladı. Çalışmalarda sona yaklaşıldığını belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Özkafa, müteahhit firmalara ödemelerimizi zamanında yaparak çalışmaların daha hızlı sürede bitirilmesi için çaba sarf ediyoruz. Söz verdiğimiz tarihlerde kavşaklar hizmete girecek.?dedi.

Amaçlarının Konyalıya hakkıyla hizmet etmek olduğunu açıklayan Başkan Özkafa, Selçuklu payitahtı Mevlana şehri, sevgi ve kardeşliğin başkenti Konya'yı kalkındırmak ve gelecekte yaşanması muhtemel sorunları bugünden çözerek, sorunsuz bir kent oluşturmak amacıyla başlattıkları çalışmaları sürdürdüklerini bildirdi. Hiç kimseye borçlarının bunmadığını ifade eden Başkan Özkafa, halka açık, şeffaf bir belediyecilik örneği sergiliyoruz. Türkiye'deki tüm belediyelere örnek olacak bir çalışma anlayışını ortaya koyuyoruz. Konyalıya en güzel hizmeti vermek için çaba sarf ediyoruz. 6 ayda 4 kavşak projemizin büyük bir bölümü tamamlanmak üzere. Tramvaylarımız sorunsuz çalışmaya devam ediyor. Sanayi ve kent içi ulaşımı rahatlatmak için düzenlemelerimize devam edeceğiz. Konya tarihinin en büyük kalkınma dönemini bizimle yaşıyor. Herkes kentimizin her yıl değiştiğini, geliştiğini ve gelişimde önemli örnekler sergilediğini açıklıyor. Halkımız yatırımlar ve hizmet üretimi konularında rahat olabilir. Konya belediyecilik alanında hak ettiği hizmeti almaktadır, alacaktır.'şeklinde konuştu.

Belediye Önü Çarşılı Yaya Alt Geçidi

Belediye önü ve Hacıveyiszade Camii arasında kalan ve yaya geçişi ile trafik yoğunluğuna neden olan yaya geçitleri, yer altına alınıyor. Ankara ve İstanbul'da örnekleri bulunan yaya altgecitlerinin bir benzeri de bu bölgeye yapılıyor.

Keşif Bedeli : 825 milyar lira (2002 birim fiyatlarıyla)

Müteahhit Firma : Rahmi Yüksel İnşaat Taahhüt Ticaret Ltd.Şti.

İşin mahiyeti : İnşaat alanı 2,050 m2 olan ve vatan caddesi ile Nalçacı caddeleri kavşağında Konya Büyükşehir Belediyesi, Hacı Veyiszade Camii ve Hisar İşhanı alt geçidiğini bağlayacak inşaat bünyesinde;

- 19 adet 22 ila 27 m2'lik işyeri ,2 adet 31 ila 33 m2'lik işyeri

- 7 adet 38 ila 46 m2'lik işyeri, 1 adet 14 m2'lik çay ocağı

- 1 adet 16 m2'lik pano caddesi ,1 adet 3 m2'lik temizlik odası

- 1 adet 13 m2'lik Bay ve 6,5 m2'lik bayan WC bulunmaktadır.

Şimdiye kadar 16000 m3 kazı çalışması yapılırken, inşaat çalışmalarında 3000 m3 beton, 275 ton demir kullanıldı. İşin kaba kısmı tamamlanırken, alt geçidin üst ve yan kısımları kapatılmıştır. Kavşağın üst kısmında araç geçişini sağlayacak yol bağlantıları ile çevre düzenleme çalışmaları devam etmektedir. Ekim ayı sonunda trafiğe açılacak alt geçidin iç mekanlarında çalışmalar sürmektedir.

Kunduracılar Kavşağı Köprülü Üst ve Alt Geçidi

Konya şehir içi ulaşımının çevre yollarıyla irtibatını sağlayan ve zaman zaman trafik yoğunluğu yaşayan bölgenin şehir gelişim sürecinde gelecek yıllarda trafik yoğunluğunu kaldıramayacağı bugünden tespit edilmiş, bölgede gelecekte herhangi bir sıkıntının yaşanmaması başlatılan çalışmalar devam etmektedir.

Keşif Bedeli : 3 trilyon 650s milyar lira ( 2002 Yılı birim fiyatları ile)

Müteahhit Firma : Turan İnşaat Tur.İşl. Tic. Ve San. Ltd. Şti.

İşin Mahiyeti : Nalçacı Caddesi ' Yeni İstanbul yolu- Belh Caddesi kavşağında artan trafik yoğunluğunu gidermek maksadıyla ile yapılmakta olan köprülü kavşak bünyesinde ; Yeni İstanbul Yolu ile Belh Caddesini bağlayan toplam boyu 527 m. olan ve 155 m'si ayaklar üzerinde geçilen 8,5 m. genişlikte üstgeçit ve Belh Caddesi ile Nalçacı Caddesini bağlayan toplam boyu 510 m. olan ve 155 m.'si kutu menfez (kapalı) olana geçilen 8,5 m. genişlikte altgeçit bulunmaktadır.

Çalışmalar süresince 20.000 m3 kazı gerçekleştirilirken, 1578 m. Q80'lik betonorme kazık, 7706 m. Q100'lük betonarme kazık yapılırken 11200 m3 beton, 1700 ton demir kullanıldı. Alt geçidin beton imalatının %60'lık kısmı tamamlanmıştır.

Uluyayla Üst Geçidi.

Artan trafik kazalarıyla Geçtiğimiz yıllarda kapatılan Uluyayla/Sanayi Kavşağı yeniden düzenlenerek trafiğe açılıyor. İstanbul Yolu'nu yapılacak yeni çevre yoluna bağlayacak olan Uluyayla Caddesini, Demirciler Sanayi'nden gelen Eski İstanbul Yoluna bağlayacak Üst Geçidin yapımına başlandı. İstanbul Çevre Yolu üzerine inşa edilecek üst geçit ile birleştirilerek gelecekte yaşanması muhtemel sorunlar bugünden çözüme kavuşturulmuş olacak.

Keşif Bedeli : 1 trilyon 500 milyar lira ( 2002 yılı birim fiyatları ile)

Müteahhit Firma : Mehmet Ali Ünal İnş. Taah. San. ve Tic. A.Ş.

İşin Mahiyeti : Konya- İstanbul karayolu üzerinde Eski İstanbul Yolu ile Uluyayla Caddesini birbirine bağlamak amacıyla yapılacak olan üstgeçidin toplam uzunluğu 400 m. ayaklar üzerinde geçilen kısmı 230 m. ve genişliği 15,50 m. olacaktır.

Üstgeçit 70 ve 90 m.'lik yaklaşım rampalarından sonra ayaklar üzerinden geçilecektir.

Üstgeçit 11 adet orta ayak ve 2 adet kenar ayak üzerine yapılacak olup ayaklar aralıkları 19 ' 20 m.dir. Orta ayaklar 12 adet , kenar ayaklar 21 adet Q80 çaplı ve 16 m. derinlikte fore kazıklar üzerine yerleştirilecek olan 9 m. * 5,5 m.lik radye temel üzerine yapılacaktır.

Uluırmak Caddesi Köprülü Kavşağı.

Konya-Karaman Karayolu üzerinde Ahmet Özcan Caddesi ile Fetih Caddesi kavşağında yapılan üstgeçidin toplam uzunluğu 617 metre ayaklar üzerinde geçilen kısmı 160 metre ve 11 metre genişliğinde olacak.

Keşif Bedeli : 2 trilyon lira ( 2002 yılı birim fiyatlarıyla)

Müteahhit Firma : Soysal Müh.İnş.Taah.Tic. ve San.Ltd.Şti.

İşin mahiyeti : Konya-Karaman karayolu üzerinde Ahmet Özcan caddesi ile Fetih Caddesini kavşağında yapılacak olan üst geçidin toplam uzunluğu 340 m. Olup ayaklar üzerinde geçilen kısmı 215 m. ve genişliği 11 m. olacaktır. Üstgeçidin iniş ve çıkış eğimleri %5,60 ve %5,35'dir

Üstgeçit 60 ve 65 m'lik yaklaşım rampalarından sonra ayaklar üzerinde geçilecektir.

Üstgeçit 10 adet orta ayak ve 2 adet kenar ayak üzerine yapılacak olup ayak aralıkları 19.50 m'dir. Orta ayaklar 9 adet, kenar ayaklar 8 adet Q100 çaplı ve 10 m. derinlikte fore kazıklar üzerine yerleştirilecek olan 9 m. * 9 m.lik radye temel üzerine yapılacaktır.

Köprü korkulukları Karayolları Genel Müdürlüğü standartlarında yapılacaktır.

Çalışmalar süresince 4500 m3'lük kazı gerçekleştirilirken, 1450 m. Q100'lük betonarme kazık yapıldı. 150 m3 demirsiz beton dökülürken, 2700 m3'te demirli beton döküldü. Toplam 450 ton demir kullanılırken, 56 adet 19,40 m. boyunda öngerilmeli perfabrik kiriş imali ve montajı yapılmıştır.

Basın Kuruluşları için;