News
İnternet Üzerinden Kayıp Elkart Başvurusu Yapılabiliyor
Konya Büyükşehir Belediyesi, elkart sahiplerinin kartlarını kaybetmeleri durumunda zarara uğramalarını engellemek ve haksız kullanımları önlemek amacıyla internetten kayıp başvurusu uygulamasına geçti.
Kamuoyunun bilgilendirilmesi için Konya Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamada, indirimli ve kontörlü kişiselleştirilmiş elkartların başkaları tarafından kullanılmasının yasak olduğu belirtilerek, kayıp kartların Büyükşehir Belediyesi Elkart Müdürlüğüne müracaat edilerek kullanıma kapattırılmasının hem kart bakiyesinin azalmamasına, hem de başkaları tarafından haksız yere kullanıldığının tespiti halinde ceza ödenmesine engel olacağı vurgulandı.
Açıklama şöyle: Elkartların kaybedilmesi durumunda başkalarının haksız kullanımına engel olmak için Elkart Müdürlüğüne başvurularak kapatılması gerekmektedir. Elkart kullananların bu başvuruları hafta sonu ve mesai saatleri dışında da yapabilmeleri için internet üzerinden kayıp başvuruları alınmaya başlanmıştır. Belediyemizin resmi web sayfası üzerinden Elkart birimine ait kısımdan Kayıp Elkart Geçici Müracaat Formu doldurulabilmektedir. İnternet üzerinden yapılan bu işlem 3 iş günü içinde Elkart Müdürlüğüne gelinerek imzalı şekle getirilmelidir. Süresi içinde onaylanmayan müracaatlar dikkate alınmayacaktır. Müracaatların onaylanma işlemi, internet üzerinden kötü niyetli yapılan müracaatlardan vatandaşlarımızın mağdur olmamaları için önem arz etmektedir. Ayrıca, yeni elkart çıkartılabilmesi veya kayıp elkartlardaki paranın muhafaza altına alınabilmesi için de onay işlemi mutlaka yaptırılmalıdır.
Sivil elkart sahiplerinin de dolum fişlerinden sonuncusunu saklamaları istenen açıklamada, dolum fişinde kart numarası ve bakiye bilgileri yer aldığından, kayıp ve arıza durumunda bu fişlerle müracaat yapmak gerektiği duyuruldu.
İndirimli ve kontörlü kartların kaybedilmesi nedeniyle yeniden çıkarma işlemlerinde istenen belgelere www.konya.bel.tr adresinden ve 221 14 00 / 1803 numaralı telefondan ulaşılabilir.