GİDER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Gider Şube Müdürlüğü’nün Görev, Yetki Ve Sorumlulukları
a) Müdürlüğe havale edilen ödeme emri ve ek evraklarının Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliğine göre kontrolünü yapmak.
b) Harcama Birimlerinin yapacağı yapım, hizmet ve mal alımları ile ilgili teknik şartnamelerin kontrolü ve gerçekleştirilmiş alımların, şartnameler doğrultusunda yapılmasını kontrol etmek.
c) İhale kanunlarına tabi olsun veya olmasın, harcama gerektirecek mal, hizmet alımlarında ve yapım işlerine ait ihale evraklarının ve sözleşmelerin ön mali kontrolünü yapmak.
ç) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu doğrultusunda yasal işlemleri tamamlanan ve ödenebilir hale gelen ödeme emri belgelerinin ödeme zamanlarında ilgililere ödenmesini sağlamak.
d) Tüm ödemelerden doğan yasal kesintilerin süresi içerisinde ilgili kurumlara ödenmesini sağlamak.
e) Banka hesabındaki mevcut paranın kullanımını sağlamak, nakit akışını yönetmek.
f) Hakediş ödemelerinde bakiye kalan ve bütçe emanetleri hesabına alınan miktarların aylık ödeme programına göre listeler halinde hazırlanarak muhasebe yetkilisinin onayına sunmak.
g) 6245 sayılı Harcırah Kanununa göre verilecek geçici görev yolluğu ön ödemelerine ilişkin işlemleri gerçekleştirmek. Verilen avans ve bankalar nezdinde açılan krediler ile akreditiflerin kanuni süreleri içinde mahsup evraklarını takip etmek.
ğ) Şube Müdürlüğüne bağlı personelin yapması gereken görevlerin takibini yapmak.
h) Başkanlık Makamınca ve Daire Başkanlığınca verilen ve yasalar tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.