engelli sayfamiza geçmek için tiklayiniz
   
  • Kültür ve Tarih Şehri
  • Bilim ve Kongre Şehri
  • Eğitim ve Spor Şehri
  • Kalkınmada Öncü Şehir
  • Huzur Şehri
  • Çevre Dostu Şehir
  • Tarım ve Sanayi Şehri
  • Ulaşımda Model Şehir
     
 Üniversite Öğrencilerinin Dikkatine
 Elkart Hakkında Genel Bilgiler
 Elkart Almak İçin İstenen Belgeler
 Elkart Ücret Cetveli
 Elkart Dolum Yerleri
 Elkart Bayilik İşlemleri
 Formlar ve Dökümanlar
 Afişler
 Elkart Koleksiyonu
 E-Bilet Koleksiyonu
 Online Elkart Başvurusu
 Online Elkart Başvuru Takibi
 Ulaşımda Temassız Özellikli Banka Kartları
 Kayıp Elkart (Geçici) Müracaat Formu
 Ulaşım Hizmetleri
 Bayii Paneli
 Sık Sorulan Sorular
 ELKART Tanıtım Filmi (Arşiv)
 ATUS Tanıtım Videosu
 İletişim


ELKART

SORU: Elkart nedir?
CEVAP: Konya Büyükşehir Belediyesine ait toplu ulaşım araçlarında, ücret toplama ve geçiş kontrol sistemi olarak kullanılan ve içerisine dijital para yüklemesi yapılabilen temassız özellikli elektronik kartlardır.
 

SORU: Elkart ile otobüs veya tramvayda şehir içi ulaşım bedeli kaç TL’dir?
CEVAP: İndirimli Elkart ile şehir içi seyahat 1,45-TL, tam Elkart ile 1,95-TL’dir. İndirimli Elkarta 85,00-TL, tam abonman Elkarta 125,00-TL karşılığında abonman özelliği yükleterek, Konya merkezde bulunan otobüs ve tramvaylarda 30 gün boyunca sınırsız sayıda seyahat edebilirsiniz.

 

SORU: Elkart kullanım avantajları nelerdir?
CEVAP: Elkart ile aktarma hatlarında yapılacak ikinci ve ilave seyahat ücretsizdir. Diğer hatlarda belirlenen dakikalar içerisinde yapılacak ikinci seyahat %40 indirimlidir.
 

SORU: Tam Abonman Elkartını nasıl alırım?
CEVAP: Tam Abonman Elkartını, kişiselleştirilmiş (fotoğraflı) olarak Elkart bürosundan veya www.konya.bel.tr/elkart internet adresinden alabilirsiniz.
 

SORU: İndirimli Abonman Elkartını kimler yükletebilir?
CEVAP: Öğrenci ve öğretmen Elkartı kullanıcıları bayilerden aylık indirimli abonman yükletebilir.
 

SORU: Abonman Elkartı süresi kaç gündür?
CEVAP: Dolum yaptırdığınız gün ve saat itibari ile 30 gündür.
 

SORU: Yaşlılar veya Engelliler için, toplu ulaşım araçlarında kullanabileceği Elkart düzenleniyor mu?
CEVAP: Resmi Gazetenin 04 Mart 2014 tarih ve 28931 sayılı nüshasında, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından yayımlanarak yürürlüğe giren 'Ücretsiz veya İndirimli Seyahat Kartları Yönetmeliği' gereğince; 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımız ‘Nüfus Cüzdanı’ ile %40 ve üzeri engelli kişiler ise Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünce verilen ‘Engelli Kimlik Kartı’ ile şehir içi ulaşımdan ücretsiz yararlanmaktadır.

Toplu ulaşım hizmetleri ile ulaşım istatistiklerinin planlı ve sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, Nüfus Cüzdanı ile seyahatin yanı sıra 65 yaşını doldurmuş kişilerden isteyenlere toplu ulaşım araçlarından ücretsiz olarak yararlanabilecekleri kişiselleştirilmiş fotoğraflı Elkart tanzim edilir.
 

SORU: Şehir içi toplu ulaşımda, indirimli ya da ücretsiz tarifeden yararlanacaklar nasıl belirlenmektedir?
CEVAP: Toplu ulaşım araçlarında indirimli ve ücretsiz uygulaması; 4736 sayılı kanun ve bu kanun kapsamında çıkarılan K.H.K.’ler, 6495 sayılı kanun ve bu kanun kapsamında, Resmi Gazetenin 04 Mart 2014 tarih ve 28931 sayılı nüshasında, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından yayımlanarak yürürlüğe giren 'Ücretsiz veya İndirimli Seyahat Kartları Yönetmeliği' ve diğer mevzuat hükümlerine göre yapılmaktadır.
 

SORU: Şehir içi toplu ulaşımda, indirimli ya da ücretsiz tarifeden kimler yararlanmaktadır?
CEVAP: Öğrenci ve öğretmen indirimli olarak; 65 yaş ve üzeri kişiler, %40 ve yukarısı engelli bulunanlar, basın mensupları, 7-19 saatleri arasında memuriyet mahallinde seyyar vazife gören ve çalıştığı kurum tarafından ücreti ödenen kamu görevlileri ile saha araştırmasında görevli TUİK personeli 7-19 saatleri arasında toplu ulaşım araçlarından ücretsiz olarak yararlanmaktadır
 

SORU: Kişisel Elkart alımında yerleşim yeri adresinin Konya ilinde olması şartının yasal dayanağı ve sebebi nedir?
CEVAP: Yürürlükte bulunan 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu kapsamında, Konya Büyükşehir Belediyesi Meclisinin 13.11.2015 tarih ve 1332 Sayılı Kararına göre yerleşim yeri birinci ikamet kaydı Konya ilinde olan 18 yaş ve üzeri kişilere kişiselleştirilmiş Elkart hizmeti verilmektedir. Adrese dayalı nüfus kayıt sistemi ile öğrenci yurtları, huzurevi, cezaevi ve hastanede kalanlara göre il nüfusu belirlenmekte ve bu nüfusa göre yatırım programları, planlamalar, ödenek ve bütçeler oluşturulmaktadır.

 

SORU: İndirimli ya da ücretsiz tarifeden yararlanacaklardan hangi belgeler istenmektedir?
CEVAP: Belediyemize ait www.konya.bel.tr/elkart internet adresinden, Elkart Almak İçin İstenilen Belgeler bölümünü inceleyiniz.
 

SORU: Öğretmenim, indirimli Elkart alabilir miyim?
CEVAP: İndirimli Elkart’dan yararlanabilmek için, kadrolu veya sözleşmeli kamu personeli öğretmenin, Konya’da fiilen görev yapması gerekir.
 

SORU: Öğrenciyim, indirimli Elkartımı bir yakınıma kullanımı için devredebilir miyim?
CEVAP: Kişiselleştirilmiş (resimli) Elkartlar başkaları tarafından kullanılamaz. Tespiti halinde Belediye Meclisi tarafından belirlenen cezai müeyyideler uygulanır.
 

SORU: Adıma kişiselleştirilmiş fotoğraflı Elkarta (bir yakınım tarafından kullanıldığının tespit edilmesi üzerine) işlem yapılmıştır. Kartımı geriye nasıl alabilirim?
CEVAP: Belediye Meclisi tarafından belirlenen 110.00-TL cezanın ödenmesi halinde mümkündür. Ceza ödenmez ise 1 yıl hak mahrumiyeti uygulanır. İkinci tespitte ise Elkart iptal edilir ve süresiz olarak yenisi düzenlenmez.
 

SORU: Toplu Ulaşım araçlarını kullanırken indirimli Öğrenci Elkartım ile arkadaşımın seyahat ücretini ödeyebilir miyim?
CEVAP: Ödeyebilirsiniz. İndirimli Elkartın Toplu Ulaşım araçlarındaki geçiş kontrol cihazı validatöre peş peşe tutulması sırasında birinci okutmada indirimli tarife, müteakip okutmalarda ise tam ücret tahsilâtı yapılır.
 

SORU: Kişiselleştirilmiş fotoğraflı Elkartımı kaybettim ne yapmalıyım?
CEVAP: Kaybolan Elkartınızın içindeki bakiyenin muhafaza altına alınabilmesi için kayıp müracaatı yapmanız gerekir. Elkart Bürosuna başvurarak veya www.konya.bel.tr/elkart internet adresinden ‘Kayıp Elkart (geçici) Müracaat Formu’ ile müracaatınızı yapabilirsiniz. İnternetten yapılan müracaatlar Elkart bürosuna başvurarak 3 iş günü içinde imzalı şekle getirilmelidir.
 

SORU: Tam Elkartımı kaybettim ne yapmalıyım?
CEVAP: Kaybolan Elkartınızın içindeki bakiyenin muhafaza altına alınabilmesi için, karta ait dolum fişi ile birlikte Elkart Bürosuna başvurarak kayıp müracaatı yapmanız gerekir. Tam kartlarda para iadesi yapılmaz. Elkart buluntu olarak idaremize teslim edilmiş ise ilgilisine teslim edilir.
 

SORU: Arızadan ya da kayıp işleminden dolayı, önceki Elkart içinde bulunan bakiye para yeni karta aktarılabilir mi?
CEVAP: Yeni karta bakiye nakli yapılmamaktadır. Arıza veya kayıp işlemi yapılan indirimli Elkart içerisindeki bakiye parayı, işlem gününden 10 gün sonrasında (işlem tarihi itibariyle 3 ay içerisinde) Elkart bürosu veznesinde nakit olarak alabilirsiniz. Kayıp tam karttan bakiye iadesi yapılmamaktadır. Kayıp tam kartın buluntu olarak idaremize ulaşması halinde ilgilisine iade edilmektedir.
 

SORU: Kişiselleştirilmiş Elkartımı kaybettim, yenisini çıkarabilir miyim?
CEVAP: Evet. İşlemler için
www.konya.bel.tr/elkart internet adresinden ‘Elkart Almak İçin İstenilen Belgeler’ bölümünü inceleyiniz.
 

SORU: Yakınım, kişisel Elkart işlemlerimi takip edebilir mi?
CEVAP: Kişiselleştirilmiş (fotoğraflı) Elkartların işlemleri, kişinin kendisi veya birinci derece yakını tarafından takip edilebilir. Diğer kişilere işlem yapılmaz.
 

SORU: İşyerime, Elkart dolum bayiliği almak istiyorum ne yapmalıyım?
CEVAP: İşlemler için 

Web sitemiz geçen hafta günlük ortalama 97.996 kez ziyaret edilmiştir.
Mobil Uygulamamız geçen hafta günlük ortalama 228.267 kez ziyaret edilmiştir.
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı © Tüm Hakları Saklıdır