KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ

Şehrin “Açık Kapı”sı Her Zaman Yanınızda

27.01.2017 12:59
Halkla iletişimi sağlamak, sorunlara anında müdahale etmek amacıyla kurulan Alo 153 Açık Kapı Hattı, 24 saat hizmet veriyor. 2016 yılında 18 bin 41 başvuru yapılan Açık Kapı, ilgili birimlerin incelemelerinin ardından başvuru sahiplerini bilgilendiriyor.

Konya Büyükşehir Belediyesi Açık Kapı birimi, vatandaşla birebir iletişim kurmak ve sorunlara anında müdahalede bulunmak amacıyla hizmetlerini sürdürüyor.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, belediye ile Konya halkı arasında bir köprü vazifesi gören Açık Kapı’nın halkın belediyecilik hizmetlerine katkı sunması ve yönetime katılması açısından önemli bir işlevi yerine getirdiğini söyledi.

2004 yılında hizmete sundukları birime Alo 153 hattı ile 24 saat ulaşılabildiğini kaydeden Başkan Akyürek, vatandaşların sorunlarına kısa sürede çözüm bulunması ve bilgilendirme faaliyetlerini başarıyla sürdüren Açık Kapı’nın bundan sonra da çalışmalarını yoğunlaştırarak sürdüreceğini dile getirdi.

2016’DA 18 BİN 41 BAŞVURU

Alo 153 telefon hattı, e-mail, faks, internet üzerinden ve şahsen ulaşılan Konya Büyükşehir Belediyesi Açık Kapı birimi, vatandaşlardan gelen her türlü bilgiyi kayıt altına alıp başvuruları ilgili birimlere göndererek takibini yapıyor. Açık Kapı’ya ve Büyükşehir Belediyesi web sayfasında bulunan “Bilgi Edinme Bölümüne” 2016 yılında 18 bin 41 başvuru yapılırken başvurular konularına göre ayırıma tabi tutularak, ilgili birimlere gönderildi ve bu birimlerin yaptığı inceleme sonucunda başvuru sahipleri bilgilendirildi.

İş arayan veya eleman arayanlara İŞKUR işbirliğiyle hizmet veren Büyükşehir Belediyesi Kariyer Merkezi’ne de 2016 yılında 3 bin 562 başvuru yapıldı.

Yeni Büyükşehir Yasası ile birlikte Konya’nın 31 ilçesine de hitap etmeye başlayan Açık Kapı’ya talep ve şikayetlerin yanı sıra yapılan yatırımlar için teşekkür mesajları da geliyor.